Vanliga frågor - FAQ

Beställning

Hur ändrar jag min beställning?

Vi har möjlighet att ändra din beställning om den ännu inte packats. Kontakta oss så snart som möjligt via e-post eller telefon för att ändra din beställning i efterhand.

Jag har ångrat min beställning, vad gör jag?

Som kund har du enligt Distansköplagen 14 dagar ångerrätt. Detta gäller från den dag du tagit emot varan. För att returerna en vara eller beställning kontaktar du oss via kundservice.

För att läsa fullständiga villkor, vänligen läs våra Allmänna villkor.

Jag saknar orderbekräftelse, har ni fått min beställning?

När genomför din beställning hos oss skickas automatiskt en orderbekräftelse ut till angiven e-postadress. Om du inte hittar den i inkorgen kan det ha hamnat i din skräpkorg, kika här. Om du fortfarande inte hittar din orderberäftelse, kontakta vår kundservice på kundservice@sunda.se.

Jag glömde skriva in min rabattkod, kan ni lägga till den i efterhand?

Om du missat en rabattkod kan vi tyvärr inte registrera den i efterhand då den oftast är personlig. Du behöver makulera din beställning förutsatt att den ej skickats och sedan lägga en ny beställning med rabattkoden.

Kan jag byta en produkt?

Det går bra att göra ett byte. Du kontaktar vår kundservice så hjälper vi dig vidare med bytet.

Leverans

Vilka länder levererar ni till?

I dagsläget levererar vi endast inom Sverige.

Vart är min beställning?

Din beställning skickas snarast möjligast från vårt lager. Vanligtvis nästkommande vardag efter lagd beställning. Du får ett e-postmeddelande när din beställning har packats och ska lämna lagret. Observera att vid högt tryck kan längre leverans förekomma. Detta framgår i våra köpvillkor och i kassan vid köp.

Jag saknar delar av min beställning, vart är resten?

Om du har lagt en större beställning med flera eller större varor kan leveransen delas upp i flera kolli (kartonger). Du ser detta på fraktsedeln som sitter på kartongen, där anges det om det exempelvis är kolli 1/1 eller kolli 1/2.

Om du saknar varor i din beställning och har fått alla kolli, vänligen kontakta vår kundservice på kundservice@sunda.se.

Jag har tagit emot en trasig försändelse, hur gör jag?

Har paketet en transportskada ska du kontakta vår kundservice på kundservice@sunda.se snarast möjligast. Vänligen bifoga även en bild där skadan är synlig. Vi kommer sedan kontakta dig för vidare hantering av ärendet.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Paketet kommer att gå i retur till oss och vi debiterar dig en avgift för att täcka omkostnader på grund av outlöst paket hos fraktbolaget.

Reklamation

Hur reklamerar jag en trasig eller defekt produkt?

Självklart ersätter vi en trasig produkt! Vänligen kontakta vår kundservice påkundservice@sunda.se snarast möjligast. Vänligen bifoga även en bild där skadan är synlig om möjligt. Vi kommer sedan kontakta dig för vidare hantering av ärendet.

Produkter

Jag behöver hjälp att välja rätt produkter

Givetvis kan vi hjälpa dig att hitta rätt produkter för den smutsutmaning du står inför. Kontakta vår kundservice och beskriv problemet så guidar vi dig till rätt produkt.

Har ni fler produkter som inte visas på hemsidan?

Det som presenteras på hemsidan är vårt sortiment för privatpersoner, för dig som företagare har vi ett större utbud av rengöring, tvätt, bilvårdsprodukter och hygienpapper. För att få åtkomst till sortimentet för företagskapar du enkelt ett företagskonto här.

Övriga frågor

Hur avregistrerar jag nyhetsbrev?

För att avregistrera dig från våra nyhetsbrev gör du det enklast genom att gå till en av de senaste utskicken vi gjorde till din e-postadress, längst ner kan du klicka på "Avregistrera" för att ta bort dig från framtida nyhetsbrevutskick.

Kan man hitta era produkter i en fysisk butik?

Just nu finns våra produkter endast tillgänglig att köpa här på sunda.se.