Allmänna villkor

Allmänt

www.sunda.se bedrivs av Sunda AB, org. nr 556761-4069. Benämningar ”Sunda”, ”vi”, ”vår” och ”oss” avser Sunda AB. För att genomföra ett köp på sunda.se måste du vara 18 år. Om du är under 19 år krävs målmans godkännande enligt Föräldrabanken. Genom att genomföra ett köp på webbplatsen godkänner du våra allmänna villkor och intygar att de uppgifter du som kund lämnar är korrekta. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på webbplatsen.

Vill du komma i kontakt med oss, vänligen kontakta vår kundservice.

Företagsinformation:
Sunda AB
Kryddstigen 9
802 52 Gävle

Organisationsnummer: 556761-4069
Telefon: 026 824 23 

Priser och betalning

Alla priser anges inklusive moms och är i Svenska kronor (SEK). För kunder med företagskonto anges priser exklusive och inklusive moms. I kassan anges totala priset att betala och eventuella avgifter och rabatter presenteras inklusive moms. I alla varor ingår moms om 25%. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter och prisändringar. Vid förändring av pris från leverantör förbehåller sig Sunda AB rätten att ändra dessa priser med omedelbar verkan. 

Du som kund kan välja att betala genom Klarna (Betala senare, Betala nu, Finansiera med Klarna), kortbetalning eller Företagsfaktura netto 20 dgr för företagskunder. Beroende på vilken betalningsleverantör du väljer gäller den tredjepartsleverantörens villkor. 

Leverans och frakter

Vi stävar efter att skicka beställningar snarast möjligast efter bekräftat köp. Leverans sker endast inom Sverige. Paket levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar med valt levereransätt om inget annat anges vid beställning. Till vissa delar av Norrland samt Gotland kan det ske ett par dagar fördröjning på grund av områden utan daglig utkörning. Det kan hända att leveranstiden förlängs om oförutsedda förseningar uppstår som slutförsäljning eller om kunduppgifter saknas för att kunna slutföra leveransen. 

Du som kund har ansvar att ange korrekt och fullständig adressinformation vid beställning då vi inte kan garantera att den ändras efter slutfört köp.

DHL Ombud
Leverans sker till närmsta tillgängliga DHL serviceombud baserat på Kunds angivna postnummer. Max ett (1) kolli med en maxvikt på 20 kg. Kund får en sms-avisering till angivet mobilnummet vid beställning om vart och när Kund kan hämta ut sin försändelse. Upphämtning sker med ID-handling, vid bud behöver både budets och beställarens ID-handling uppvisas.

DHL Hemleverans
Leverans till angiven adress vid beställning, sker med DHL vardagar 7:00-17:00. Observera att leverans sker oavsett om du som Kund är hemma eller ej. Obs! leveranser till utan daglig utkörning kan få leverans till närmaste ombud.

Avgift för respektive fraktsätt presenteras i kassan. Vid transport av farligt gods sker ett tillägg.

Outlöst paket vid ombudsleverans

Tänk på att hämta ut ditt paket i tid. Outlösta paket som returneras till Sunda AB förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka omkostnader på grund av outlöst paket.

Ångerrätt

Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit den aktuella varan, detta i enighet med Distansavtalslagen. För att anmäla en retur kontaktar du vår kundservice. Du har sedan 14 dagar på dig att returnera den aktuella varan. För godkänd retur måste produkten vara oanvänd, vara i obruten orginalförpackning och återlämnas oskadd. När vi mottagit din retur sker en bedömning om varan är i oförändrat skick för att sedan göra en återbetalning. Om varan ej följer nämnda villkor förbehåller vi oss rätten för värdeminskningsavdrag upp till 100% av återbetalningsbeloppet. Sunda står för fraktkostnad vid retur.

Reklamation

Om en vara är skadad eller felaktig vid leverans och du vill göra en reklamation, vänligen Kontakta oss inom en skälig tid från att du mottagit din vara så hjälper vi dig vidare. Skicka gärna med bild för att underlätta processen. Observera att anmälan måste ske inom skälig tid från att du upptäckt felet. Vi följer konsumentköplagen med reklamationsrätt inom tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten gäller endast mot uppvisat köpbevis som orderbekräftelse eller faktura. Vid godkänd reklamation står Sunda för fraktavgiften. 

Sunda tar ej ansvar för fel som uppkommit vid användning på grund av vanvård eller slitage. Enligt konsumentköplagen finns det ej möjlighet att reklamera en vara vid missnöje. 

Vid felexpedierad vara

Om varan är felexpedierad, kontakta oss för att ersättas med korrekt vara. Sunda AB för fraktkostnad vid felexpedierad vara.

Återbetalning vid reklamation och retur

Återbetalning sker utan dröjsmål inom 14 dagar från att du meddelat oss din reklamation.

    Tvist

    Om en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan Sunda AB och kund ska du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se). Vi följer alltid deras rekommendationer. Det går även att använda onlineplattformen för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats www.eu.europe.eu/odr.

    Personuppgiftspolicy

    Läs vår Private Policy här.